Lid worden?

Bij Scouting Nijkerk mag je drie keer gratis meekijken met een opkomst. Een opkomst is een samenkomst van Scouting. Op Scouting doen we namelijk veel verschillende dingen; van koken tot knutselen en van hikes lopen tot vuur stoken. Om die reden mag je vaker meekijken je met opkomsten. Zo krijg je een goed beeld van wat Scouting inhoudt en kun je (samen met je ouders) beslissen of Scouting echt iets voor je is.

Wachtlijsten

Scouting is populair en dat vinden we ontzettend leuk! Helaas betekent dat wel dat veel kinderen die op Scouting willen (nog) niet op Scouting kunnen. De meeste speltakken, dat zijn de leeftijdsgroepen bij Scouting, hebben daarom een wachtlijst.

Voorrang op de wachtlijst? Word vrijwilliger

De wachtlijst kan wel korter, maar dan hebben we wel genoeg vrijwilligers nodig om al die kinderen leiding te kunnen geven. Je kunt ons daar een handje mee helpen. Ken je iemand die vrijwilliger wil worden bij één van onze speltakken of in een rol in ons bestuur wil vervullen? Dan krijg je automatisch voorrang op de wachtlijst. Door iemand aan te dragen als leiding, kun je dus zelf ook eerder lid worden van Scouting Nijkerk. Op dit moment zoeken we vooral leiding bij de bevers (5-7 jaar) en bij de welpen (8 – 11 jaar) en zijn we op zoek naar een penningmeester.

Speltakken

Scouting heeft verschillende leeftijdsgroepen, genaamd speltakken. De opkomsten vinden plaats op zaterdagen en elke speltak heeft eigen opkomsttijden. Hieronder vind je een overzicht.

Bevers (5-7 jaar): Opkomst van 10.30 – 12.00 uur

Welpen (8-11 jaar): Opkomst van 10.00 – 12.00 uur

Scouts (11-15 jaar): Opkomst van 09.30 – 12.00 uur

Explorers (15-18 jaar): Opkomst van 09.00 – 12.00 uur

Roverscouts (18-21 jaar): Opkomst van 20.00 – 23.00 uur

Contributie
Als je bij Scouting komt, word je lid van de vereniging Scouting Nijkerk. Leden van de vereniging betalen contributie.
Dit is een bedrag van €171,-  per jaar verdeeld over drie termijnen van vier maanden. Elke vier maanden betaal je dus €57,-.

Uniform en Das
Bij Scouting dragen we een uniform en een das. Deze koop je zelf en staan los van de contributie. Een uniform schaf je aan als je nieuw bent bij Scouting of wanneer je wisselt van speltak.  De leiding geeft je uitgebreidere informatie over de aanschaf van het uniform en de das wanneer je lid wordt.

Kampen en activiteiten
Kampen en bijzondere activiteiten  zijn geen onderdeel van de contributie. Bij deze activiteiten kijkt de leiding wat de kosten zijn die hiervoor gerekend worden. Daarbij proberen we de kosten zo laag mogelijk te houden. Voor de reguliere opkomsten op de zaterdagen vragen we bijna nooit extra kosten.

Kosten mogen geen spelbreker zijn! Financiële ondersteuning is mogelijk voor zowel de contributie en het uniform als de kampen. Kijk hier voor meer informatie:

Interesse?

Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken op Scouting? Stuur dan een mail naar info@scoutingnijkerk.nl of vul onderstaand formulier in. Je wordt dan op de wachtlijst gezet en krijgt bericht wanneer er een mogelijkheid is voor jou om te komen kijken.